Online fitnesz videók, Góg Anikó
Manapság egyre inkább kezdenek elterjedni az online fitnesz videók, ami nem csoda. A virtuális edzések lehetővé teszik, hogy a saját kényelmedben és időbeosztásodban eddz akkor, amikor csak szeretnél. Lehetővé teszik, hogy a nap bármely szakában, a saját kényelmednek megfelelően gyakorolj. Ezt pedig nem könnyű megvalósítani egy edzőtermi edzés esetében, különösen azok számára, aki napi 8-10 órában egy irodában ülnek, gyermeket nevelnek, vagy egyszerűen csak annyira elfoglaltak, hogy a szoros napirend mellett nehezen tudnák beütemezni az edzőtermi órákat.
Góg Anikó korábban személyi edzőként dolgozott egy edzőteremben, ahol körülbelül 30 emberrel foglalkozott az adott klientúrán belül. Majd jött a nagy változás az életében, amikor a Covid mindent felülírt. Úgy döntött, hogy az edzéseit kiterjeszti az online térben, hogy minél több embert elérhessen, és megmutathassa magát a virtuális közönségnek is.
Az online videós tartalmak készítése nem egyszerű feladat, és erre Anikó is hamar rájött. Szó szerint a “nulláról” kezdett el építkezni. Először saját otthonunkban kezdte el a videók gyártását, -amit próbált alkalmassá tenni a fitnesz videók forgatására-, aztán jött a felismerés, hogy profi anyagra van szüksége, ha hosszú távon az online fitnesz videók értékesítése a cél. Ekkor döntött úgy, hogy egy letisztult, és modern stúdióban, egy profi stábbal kezdi el leforgatni a videóit. A cél az volt, hogy a
helyszín alkalmas legyen egy otthoni környezet bemutatására. Így talált rá a Nordix-ra.
“Ha nem üt be a Covid, akkor soha nem kezdem el az online edzést. 2 éve készítek online edzésvideó tartalmakat. Otthon is próbálkoztam a reflektorokkal, megvilágítva, de éreztem, hogy egy magával ragadó helyszínre van szükségem, ami nem csak szakmai tartalmában, de képi világában is profizmust sugall. Így találtam rá a Nordixra, ahol sokkal kreatívabb anyagokat tudok készíteni.” - Anikó
Nem egyszerű megtalálni azt a helyszínt, amit aztán rendszeresen használsz az edzős videók során. Anikó olyan helyet keresett, ami gyakorlatilag imitálni tudja az otthoni környezetet. Ezt azért is tartja fontosnak, hogy bárki, aki megnézi egy videóját, akár eszköz nélkül is, otthoni környezetben el tudja végezni a gyakorlatokat.
“Anikó, az edzős videóid mindig nagyon könnyednek tűnnek, így azonnal felmerült bennünk a kérdés, hogy mennyi idő ezeket felvenni, legyártani?”- Nordix
“Köszönöm, ez nagyon jól esik! A reggeli inspirációs videók nagyjából 15 perc alatt elkészülnek, ami vágás után egy nagyjából 1 perc hosszúságú inspirációs videót eredményez. Amit a BISA online edzésvideotáron keresztül értékesítésre szánok, azt profi kameramester készíti. Ezeket 3-4 óra alatt szoktuk felvenni. Néhány beállás esetében mozgatunk bútorokat, és kiegészítőket hogy minden körülmény adott legyen. Szerencsére ebben ti is abszolút támogatóak vagytok.”- Anikó
Nem véletlen, hogy az online fitnesz videók ennyire elterjedtek az utóbbi pár évben, hiszen ezek a tartalmak bármilyen okos kommunikációs eszközön elérhetők. Így pillanatok alatt rengeteg gyakorlathoz van azonnali hozzáférésünk, amelyeket bármikor és bárhol elvégezhetünk egy gombnyomással. Olyan, mintha saját személyi edzőnk lenne, akit a zsebünkben hordhatunk, és akkor vesszük elő, amikor éppen szükségünk van rá.-ezt kivenném, ha nem gond, mert alapvetően a személyi edzői tudást nem helyettesíti az előre rögzített videotár.
“Említetted Anikó, hogy van egy kameramester, akivel együtt dolgozol. A videók tervezésében is ő segít?”- Nordix
“Fontosnak tartom, hogy a videók átadják azt az életérzést, hangulatot, amit én képviselek. A tervezéstől kezdve, egészen a videó elkészítéséig minden munkafolyamatban maximálisan részt veszek. Minden videómat én vágom össze pontosan ezért. Ezt megelőzte egy hosszabb tanulási folyamat, hiszen senki sem videósként születik, de könnyen megszoktam ezt a folyamatot, és nagyon élvezem is!”- Anikó
Aki ilyen lendülettel kerül be az edzőtermi, fitnesz világból az online térbe, annál felmerül a kérdés, hogy tart-e még edzéseket, vagy kifejezetten az online vállalkozás építésén dolgozik. Nem csalódtunk a válaszban, Anikó továbbra is több lábon áll, és azon munkálkodik a mindennapokban, hogy minden vendég igényét kielégítse.
“A régi klientúrámból maradtak még olyanok, akiknek szabadtéri edzéseket is tartok. Kreatív, és szárnyalok ebben a szabadságban. Az online edzéseket azért szeretem nagyon, mert gondolkodhatok nagy dolgokban. Az a célom, hogy ezt tovább építsem az online követőbázisom építése mellett. 2 év munka után értük el a 8000-es követőbázist és a Krézi videóknak köszönhetően ekkor indult meg a viralitás. Soha nem gondoltam volna, hogy ekkora sikerei lesznek a videóknak. Mindig is annak voltam a híve, hogy organikus úton érjem el az embereket.”- Anikó
A népszerűség növekedéséhez Krézi is nagyban hozzájárult.
“Az ilyen gyors organikus növekedés mellett felmerülhet a kérdés, hogy van-e olyan versenytárs, akinek a munkássága követendő példa? Valószínű nem véletlen a siker titka, hiszen azt mondtad, hogy a saját megérzéseire hallgatsz, és nincs előtted követendő példa.”- Nordix
“Igen, abszolút saját magam után megyek. Nagyon sokan ott szúrják el szerintem, hogy még mielőtt megtalálnák a saját stílusukat, mondanivalójukat, elkezdenek leképezni másokat. Amikor megszületett az online fitnesz videók gondolata, akkor szerencsére nem néztem a mainstream-et, hanem a saját megérzéseimre hallgattam. Rá kellett jönnöm, hogy én más értéket közvetítek, és örülök, hogy sokan tudnak azonosulni velem. Az a célom, hogy mindenkihez szóljak, minden célcsoporthoz.”- Anikó
“Mesélsz nekünk egy kicsit arról, hogyan tudsz folyamatosan megújulni? Ki az, aki segít neked kordában tartani az online tartalmakat?”- Nordix
“Az IT support, és a kidolgozás a Beyond Motion oldalán történik. Ez azért nagyszerű, mert így nekem csak azzal kell foglalkoznom, amihez értek. Az pedig a tartalomgyártás. A tartalmak elhelyezése egy olyan edző kolléga által kialakított felületre történik meg, aki technikailag jóval korábban kialakította ennek a lehetőségét. Ennek ellenére engem soha nem zavart, hogy a BISA videók értékesítése egy partneroldalon keresztül történik. - Anikó
“Mostanában azt hallhatjuk mindenhol, hogy sok edzőteremnek fel kell mondani a bérleti szerződését, és rengeteg személyi edző kénytelen más megoldás után nézni, ha szeretné valamilyen szinten fenntartani az ügyfélkörét. Ez is közrejátszott abban, hogy belevágj az online tartalmak gyártásába?”- Nordix
“A pandémia alatt sokan megtapasztalhatták, hogy ha az edzőterem nem áll rendelkezésre, attól még léteznek olyan mozgásformák, amelyek segítségével megőrizhetik az aktivitásukat, így nagyobb népszerűsége lett a szabadtéri és az otthoni online mozgásformáknak is. Az edzőteremben ott várnak, így elmész az edződhöz, aki motivál akkor is, amikor semmi kedved az egészhez. Otthon saját magadat kell motiválni. Én azért vagyok, hogy motiváljam a követőimet abban, hogy képesek megcsinálni! Annál jobb érzés nincs, mint amikor be akarok gyújtani egy zsinórt, és az begyullad- akkor elvégeztem a dolgomat. Boldog vagyok, hogy így motiválhatok embereket.”- Anikó
“Az online edzős videók gyártásával egy jóval szélesebb körhöz is eljuthatsz, mintha az edzőteremben tartanál csoportos órákat… “- Nordix
“Abszolút! Kezdetben körülbelül Bár a 20 év fitneszteremben eltöltött személyi edzői munkám során több száz edzeni vágyóval dolgozhattam, a munkavégzés jellege miatt időszakosan kb 30-40 fős klientúrát menedzsel egy tréner. Ehhez képest most több száz embert motiválhatok a mindennapokban. Ennek van egy jóleső társadalmi hasznossága is. Mindig figyelem a visszajelzéseket, megnézem mennyien nézik az adott tartalmakat, és sok esetben ehhez igazítom a továbbiakat. Fontos számomra a követőim visszajelzése, és azért vagyok, hogy segítsek nekik a mindennapokban formába lendülni.”
“Sokat kell a tartalom gyártásával foglalkoznod? Tényleg nagyon könnyednek tűnik minden egyes videód!”- Nordix
“Soha nem gondolkozom ezen, sokszor improvizálok. Például futás közben, ha szépek a fények, akkor egyszerűen fogom a tripodomat, és felveszek egy gyors videót! Ezek a tartalmak soha nem erőlködésből készülnek, csak úgy jönnek egy megérzés által.”- Anikó
“Rengeteg mindent csinálsz… Teljes gőzzel csinálod a tartalmakat, ott van mellette a család, a háztartás… Mik a terveid a jövőre nézve? Lehet ezt még tovább fokozni?” - Nordix
“Soha nem gondoltam volna, hogy ennyi követőm lesz. Vannak alapelvek, amiket szeretnék megtartani. A sport örök, és (szerencsére) nem egy háromlábú széket kell reklámoznom. A sportnak rengeteg színe van. Még a motivációs előadások oldaláról lehet erősíteni, ha van erre érdeklődés. Ez még a jövő zenéje.”- Anikó
“Egy ilyen előadás nagyon hiteles lenne az oldaladról, mi biztosan megnéznénk!”- Nordix
“Köszönöm a kedves szavakat, jól esik! Számomra a sport népszerűsítése volt mindig is a cél, soha nem kívántam véleményvezér lenni, sem az, hogy klasszikus értelemben influenszerré váljak.”- Anikó
“Ez nagyon szimpatikus hozzáállás. Még egy zárógondolat az interjúnk végéhez közeledve. Mit üzennél a közönségnek, a követőknek?”- Nordix
“A brandépítésben az a legfontosabb, hogy legyen rá igény, és legyen organikus. Azzal kellene tisztába lenni, hogy te ki vagy, és mi az értékmérőd. Ez tesz téged vonzóvá, ezzel tudnak azonosulni az emberek. Így pontosabban fogod te is tudni, hogy ki vagy te. Szerintem az a legfontosabb, hogy tudd kihez fogsz szólni, szeresd, amit csinálsz és definiáld önmagadat! Így nem lesz erőltetett az, amit csinálsz.”:)
Ha Te is szeretnéd bemutatni magad vagy a vállalkozásodat, jelentkezz ide kattintva!