Barion Pixel
Kosár

A kosár még üres
Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
HOZZÁJÁRULOK
Bejelentkezés
Ha még nem regisztráltál, add meg az e-mail címed a regisztráció megkezdéséhez.
E-mail cím
Regisztráció
E-mail cím *
Telefonszám
Vezetéknév *
Keresztnév *
Jelszó *
Jelszó megerősítés *
Elfelejtetted, vagy módosítanád a jelszavadat?
Add meg az email címedet, amivel regisztráltál! Küldünk neked a jelszó megváltoztatásához egy linket.
E-mail cím
Új jelszó létrehozása
Jelszó
Jelszó megerősítés
Personal Branding és ami mögötte van
A personal branding tényleg elengedhetetlen manapság? Nos, ahogy Jeff Bezos, az Amazon alapítója híres mondása is szól: "A márkád az, amit az emberek mondanak rólad, amikor nem vagy ott.” Legyél akár lakberendező, táplálkozási tanácsadó, webshop tulajdonos, vagy ruhatervező- fontos, hogy ne hanyagold el a personal branding nyújtotta lehetőségeket!

Tudtad például, hogy a fogyasztók 76 százaléka megnézi egy vállalat online jelenlétét, mielőtt személyesen felkeresné?


A personal branding számos pozitív hatással bír a vállalkozásod számára, hiszen segítségével megalapozhatod magad a saját szakterületeden. Ez egy módja annak, hogy a közönséged úgy lásson téged, ahogyan szeretnéd, hogy lássanak - és ezáltal a vállalkozásodat is. Azzal, hogy kitalálod a személyes márkádat és azt, hogy hogyan oszthatod meg a közönségeddel, elkezdheted felépíteni az ügyféllistákat és növelni az eladásokat.


A következőkben többet is megtudhatsz arról, hogy miért is fontos a personal branding!


Miért fontos a personal branding?

A personal branding sokkal több, mint egy logó, hiszen ha jól csinálod, akkor növelheti vállalkozásod népszerűségét. Amikor elkötelezed magad a személyes márkád mellett, és megmutatod magad az online térben, akkor azt fogod tapasztalni, hogy az ideális ügyfeleid elkezdenek megtalálni. 


Azok az emberek, akikkel együtt akarsz dolgozni, kapcsolódni fognak a személyiségedhez. Megkülönbözteted magad a versenytársaidtól azáltal, hogy megmutatod a képességeidet és az üzleti élethez való hozzáállásodat. És ami talán a legfontosabb,- valódi kapcsolatokat kezdesz kialakítani az ügyfelekkel és más szakemberekkel. A személyiséged megmutatása vonzza a hasonlóan gondolkodó embereket, és ez a növekedés útja.



Miért fontos a personal branding? Íme a legfontosabb okok!


Segít kitűnni a versenytársak közül

Ahogy fentebb is írtuk, - a fogyasztók 76 százaléka megnézi egy vállalat online platformjait, mielőtt felkeresné azt. A mai zsúfolt digitális térben azonban kihívást jelenthet, hogy megtaláld a módját annak, hogy kitűnj a tömegből. A személyes márkaépítés egy olyan történetet mesél el, amely hatással van a fogyasztókra, és emlékezetessé teszi vállalkozásodat. A személyes márka kialakítása betekintést nyújthat a közönségednek abba, hogy miért vagy Te a legjobb választás az iparágban. 


Bizalmat építhetsz

Az emberek az emberekben bíznak, nem a vállalkozásokban. Az online kommunikáció lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy átlépjék a földrajzi határokat, és minden eddiginél több ügyfelet érjenek el. A személyes márka kiépítése lehetővé teszi, hogy megmutasd az ügyfeleknek, ki vagy, és mit képviselsz.


Lehetőségekhez vezet

Az üzleti élet bármely iparágáról is legyen szó, mindenhol ott vannak a konkurensek. Szakemberként versenyezni fogsz a társaiddal az ügyfelekért, és a lehetőségekért. Ha erős a személyes márkád, akkor egyedülálló módon teheted magad ismertté, ami komoly lehetőségeket nyújthat.


Erősíti az online jelenlétedet 

A digitális korban az üzleti, és személyes információk minden eddiginél könnyebben hozzáférhetők. A felhasználók ezt felhasználják arra, hogy véleményt alkossanak rólad (gyakran még azelőtt, hogy személyesen találkoznának veled). 


A personal branding lehetővé teszi, hogy te irányítsd az online arculatodat. Ha az ügyfelek azt látják, hogy szakértő vagy a területeden, és a szolgáltatásoddal értéket teremtesz, akkor nagyobb valószínűséggel kötnek veled üzletet. 


Hogyan építs erős személyes márkát?

A personal branding pontos döntéseket és konkrét módszereket igényel. Vállalkozóként a személyes márkádnak tükröznie kell, hogy ki vagy az iparágban elfoglalt helyedhez képest. 


Hogyan találd ki és építsd fel személyes márkádat? Most megmutatjuk:


1. Tegyél fel magadnak pár kérdést!

A személyes márkád kialakításához először is fel kell tenned magadnak néhány kulcsfontosságú kérdést magadról, és a vállalkozásodról. Ezek a kérdések segítenek meghatározni, hogy milyen dolgokat foglalhatsz bele a márkaépítésedbe, és milyen dolgok emelik ki a márkádat. 


  • Mik a céljaid a vállalkozásoddal kapcsolatban?
  • Mi tesz egyedivé a versenytársak között?
  • Hogyan kerültél az iparágadba?
  • Miért indítottad el a saját vállalkozásodat?
  • Milyen dolgokat értékelsz?
  • Ki a célközönséged?


Válaszolj ezekre a kérdésekre a lehető legőszintébben! Kezdd el azonosítani azokat a tényezőket, amelyek veled kapcsolatban kiemelkedőek mások számára! Ha nehezen megy, kérd meg egy barátodat, hogy legyen őszinte veled! A személyiséged mely aspektusait társítják hozzád mások? Ezek alkotják majd a személyes márkád sarokköveit.


2. Tanuld meg a saját hangodat!

A márkád kialakításának következő lépése, hogy megtaláld a hangodat és elmondd a történetedet. Ez az egyik legjobb módja annak, hogy a márkád valóban elkezdjen formát ölteni. Az emberek a történetekkel kapcsolódnak, így egy igazán jó történet elmesélésével valódi kapcsolatot teremthetsz az ügyfeleiddel. 


A történeted szólhat arról, hogyan kerültél az iparágadba, hogyan döntöttél úgy, hogy vállalkozásba kezdesz, miért érdekel annyira a munkád, amit csinálsz? Vállalkozóként valószínűleg van egy nagyszerű történeted arról, hogyan döntöttél úgy, hogy elindítod a vállalkozásodat, és ez az, amit a közönséged hallani akar majd. A személyes történetedet újra és újra meg fogod osztani.


A sztorid megírásához lehet, hogy több időre is szükséged lesz, miközben kidolgozod a hangodat. Ha hozzászoktál ahhoz, hogy igazán profi módon írj, a saját egyedi hangod megtalálása eltarthat egy ideig. Ne akarj mesterkéltnek, vagy túl hivatalosnak tűnni!


3. Oszd meg a történetedet!

Ha már megvan a márkád története, akkor itt az ideje, hogy megoszd. A közösségedben való részvétel lehet a legnagyobb hatással a márkád építésére. Mindemellett figyelj a kapcsolatépítésre, és a tudásmegosztásra is! Így nemcsak bizalmat építhetsz ki a követőiddel, de szakértői státuszodat is erősítheted. 


A történeted megosztása segíthet megtalálni az embereket és erőteljes kapcsolatokat építeni. De ehhez ki kell tenned a márkádat - és így magadat is - a nyilvánosság elé.



A személyes márkád ereje

A személyes márkaépítés, vagyis a personal branding, egy ködös fogalomnak tűnik sokak számára, de a lényege valójában nagyon egyszerű: a személyes márkaépítés az, ahogyan megosztod a célközönségeddel, hogy ki vagy. A személyes márkád kiépítésével azonosíthatod az ideális ügyfeleket, elkülönülhetsz a versenytársaidtól, és valódi kapcsolatokat építhetsz ki az ügyfelekkel és hozzád hasonló vállalkozókkal.


Ha szánsz egy kis időt a személyes márkád hivatalos formába öntésére és meghatározására, az segíteni fog abban, hogy erős ismertséget és hitelességet építs ki vállalkozásodban. Ehhez viszont elengedhetetlen egy meggyőző online jelenlét. 


Mindennek az alapja egy profi fotókkal ellátott weboldal, vagy egy aktív közösségi média platform, ahol megmutathatod magad, és vállalkozásodat. De vajon tényleg ennyire fontosak a minőségi fotók? 


A minőségi képek fontossága

Ebben a reklámzajban elengedhetetlen, hogy erős online jelenlétet építs ki a social media világában, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy minőségi és az énmárkád hitelességét tükröző képeket tegyél közzé. A “Márkák a Nordixban” sorozatunkban mi is több vállalkozóval interjúztunk már, akik egyöntetűen kiemelték a minőségi és egyedi fotók fontosságát, és azt, hogy ezek jelentősen hozzájárultak szakmai sikereikhez. A minőségi fotók hatékonyan mesélik el a történetedet, tükrözik a márkádat, és bizalmat építenek a közönségeddel. A fotók gyakorlatilag a vizuális hangod. Így nézel ki, ilyen a márkád, és így szólítod meg az embereket. Az első benyomás számít., ezért fordíts rá kellő hangsúlyt.