Barion Pixel
Kosár

A kosár még üres
Bejelentkezés
Ha még nem regisztráltál, add meg az e-mail címed a regisztráció megkezdéséhez.
E-mail cím
Regisztráció
E-mail cím *
Telefonszám
Vezetéknév *
Keresztnév *
Jelszó *
Jelszó megerősítés *
Elfelejtetted, vagy módosítanád a jelszavadat?
Add meg az email címedet, amivel regisztráltál! Küldünk neked a jelszó megváltoztatásához egy linket.
E-mail cím
Új jelszó létrehozása
Jelszó
Jelszó megerősítés
Márkák a Nordixban - Kovács Ágó printmaker
A bemutatkozó sorozatunk aktuális részében Kovács Ágóval és Csondor Ágival beszélgettünk a fa lenyomat készítés különlegességről és a termékfotózás rejtelmeiről. A blogbejegyzésben megtudhatod, hogy milyen aprólékos folyamat vezet el egy falenyomat elkészültéig és mire figyelj ha termékfotózásra készülsz.

Brand: Kovács Ágó | printmaker 

Fotók: Csondor Ágnes


Ágó a természethez és a fákhoz való kötődését nagyapjával töltött gyermekkori évei alapozták meg, hiszen nagyapja a kádárműhelyében, vagy a közös erdei séták alatt mindig nagy átéléssel mesélt neki a különböző fafajtákról. Felnőttként egy New Yorki művész munkái hatására kezdett el farönk lenyomatokat készíteni, amivel immár 2 éve foglalkozik. Nemrég pedig Csondor Ági termékfotóssal jártak a Nordixban, hogy az egyedi képekről termékfotók is készüljenek, ennek apropóján beszélgettünk velük. 



Ágó, mi vezetett téged erre a különleges szakmára?


Egyrészt a gyermekkori kötődés, másrészt egy New Yorki művész munkássága, aki úttörő volt a fa lenyomatok készítésében. Amikor először megláttam egy ilyen lenyomatot, egyből tudtam, hogy ezzel nekem dolgom van. Örömmel tölt el, hogy a természet ujjlenyomataként a fa évgyűrűibe zárt emlékeket és élettörténetet megörökíthetem.


Emellett a mai társadalomban felfedezhető egy növényvakság nevű jelenség is, amelyben mindannyian érintettek vagyunk. Régen tudtuk a fák neveit, mára sajnos csak nagyon kevesen ismerik, a bennünket körülvevő növényeket már szinte csak tereptárgyként érzékeljük. Ez elsősorban a digitalizált világ és annak hozadékaként a természettől való eltávolodás eredménye. 

Tehát van egyfajta küldetéstudatom, hogy az emberek növényvakságát akár csak kis mértékben is csökkentsem. Ezért elindítottam a témában egy ismeretterjesztő sorozatot, amely által én is sokat tanulok. Az aktuálisan könnyedén felismerhető fák bemutatásával arra szeretném ösztönözni az embereket, hogy a megszokott útvonalaikon felfigyeljenek a körülöttük lévő fákra. Például most a csörgőfa nagyon látványos. Korábban a virágzó japánakác volt észrevehetetlen- ezekről osztok meg érdekességeket.



Mesélj nekünk arról, hogy hogyan zajlik egy lenyomat készítése.


A lenyomatok fizikailag a farönk metszetről készülnek.

A folyamat sok lépcsőből áll, ami a farönk beszerzésétől indul. A legkülönlegesebb munkáim során olyan ügyfelek keresnek meg fametszetekkel, amelyeknek a családi kötelékébe tartozó - például egy nagyszülő által ültetett - de már kivágásra ítélt fák évgyűrűibe zárt emlékeit szeretnék megörökíteni. Emellett farönköket barátoktól, veszélyes fákat kezelő csapatoktól, asztalosoktól, fetelepekről, de még marketplace-ről is szoktam beszerezni. 

Ezután kezdődhet a kedvenc munkarészem: a műhelymunka - gyalulás, csiszolás és az évgyűrűk 3D-s kiemelése égetéssel. A legkedvesebb pillanatom, amikor a gyalulást követően először kirajzolódik a teljes mintázat, mindegyik lenyűgöz és ez nem halványul a sokadik korongnál sem.

Ezt követi a lenyomatvétel. Kézi magasnyomó technikával dolgozom, ezért minden lenyomat egyedi és megismételhetetlen. Ez a folyamat türelemre tanít, mert a végleges lenyomat elkészültéig jó néhány piszkozaton keresztül vezet az út. Van, hogy a csiszoláson kell javítani, máskor a papír elmozdul, vagy elszakad. Amikor végre jól sikerül a lenyomat az a valódi öröm pillanata.


Hogyan lehet hozzájutni ezekhez a lenyomatokhoz?


Az egyediséget kiemelve, exkluzív és limitált szériában dolgozom csak. Jelenleg Instagram és Facebook üzenetben, valamint emailen lehet felvenni velem a kapcsolatot.

Az exkluzív megkereséseknél a megrendelő által biztosított, vagy általa választott faanyagból készítem el a lenyomatot.

A limitált kategóriában pedig a portfoliómból lehet válogatni. 




Meséljetek arról, hogyan zajlott a fotózás?


Ágó: A Nordix-ot és Ágit is a nővérem által ismertem meg, akik közösen szintén a stúdióban készítenek brand fotókat a nővéremnek. Nagyon megfogott a stúdió hangulata, a képek jól illeszkedtek az enteriőrbe és sok kiegészítő is rendelkezésre áll, így nem volt kérdés, hogy itt szeretnék termékfotókat.


Ági: Minden esetben előzetesen felmérem, hogy mit kell fotóznom, hány- és milyen termékről van szó, milyen jellegű termék fotók készüljenek, szükség van-e hangulatfotókra vagy portré fotókra is. Most sem történt ez másként, Ágóval ezek alapján előzetesen meghatároztuk, hogy milyen kellékek, színek szükségesek, a portré fotózáshoz milyen ruhát hozzon és nagyvonalú koncepciókat is egyeztettünk. Mivel gyakran fotózom a Nordixban, nem tervezek túl, a konkrét fotózás során már inkább improvizálok az előzetes elképzelések mentén, mert a konkrét beállításból látom, hogy mennyire jó, mi kellhet még bele. 


Ágó: Szeretek Ágival dolgozni. Miután megérkezek 8-10 nagy szatyorral, gyorsan átlendülünk a kezdeni nehézségeken és flow-ba kerülünk. A fotózások jó hangulatban zajlanak, inspiráljuk egymást a beállításoknál, könnyedén vesszük az akadályokat, ami valószínűleg annak is köszönhető, hogy jól megértjük egymást.





Ági, mi kell egy jó termékfotóhoz?


Nagyon fontos, hogy amikor valaki fotóst választ a termékfotózáshoz, alaposan nézze meg a fotós munkáit, mérje fel, hogy tud-e azonosulni vele, mennyire tetszik neki a színvilág, a kompozíciók, hiszen minden fotósnak megvan a maga stílusa, képi világa, amiben dolgozik és ha ez nem passzol az igényhez, akkor nagyon nehéz lesz a közös munka.


Bagatellnek tűnhet, de jól át kell gondolni, hogy hova készülnek a képek. Weboldalra, social felületekre? Álló vagy fekvő képekre van-e szükség? Hogyan szeretnék majd vágni? Mert bizony ezeken az “apróságokon” is félre mehet egy fotózás, de természetesen egy jó fotós ezeket a kérdéseket felméri előzetesen. 


Azt is előre meg kell határozni, hogy ki a célközönség, milyen üzenetet, hangulatot akarunk átadni a fotókkal. Ezek mind-mind elengedhetetlenek ahhoz, hogy jó eredmény szülessen.


Amit pedig már a fotózás alkalmára szoktam javasolni, hogy legyen egy lista, egyfajta forgatókönyv, arról, hogy milyen képeket akarunk megvalósítani, mert a fotózások gyakran pörgősek, nincs idő helyben minden képet visszanézni, a lista nélkül pedig könnyen kimaradhat valami a koncepcióból.




Termékfotózás a Nordixban

Van saját terméked vagy webshopod és szeretnél Te is friss termékfotókat készíteni?


Ismerd meg jobban a Nordix fotóstúdió termeit, hogyan tudod használni a különböző tereket termékfotózásra és milyen szolgáltatásai vannak a stúdiónak.