Barion Pixel
Kosár

A kosár még üres
Bejelentkezés
Ha még nem regisztráltál, add meg az e-mail címed a regisztráció megkezdéséhez.
E-mail cím
Regisztráció
E-mail cím *
Telefonszám
Vezetéknév *
Keresztnév *
Jelszó *
Jelszó megerősítés *
Elfelejtetted, vagy módosítanád a jelszavadat?
Add meg az email címedet, amivel regisztráltál! Küldünk neked a jelszó megváltoztatásához egy linket.
E-mail cím
Új jelszó létrehozása
Jelszó
Jelszó megerősítés
Márkák a Nordixban - Félegyházi Pékség
Bemutatkozó sorozatunk következő tagja a több, mint 20 éves múltra visszatekintő Félegyházi Pékség, amely Délkelet-Magyarország meghatározó friss pékárut termelő vállalkozása. A cég 1999-ben kezdte meg működését az akkori közel 100 éves kiskunfélegyházi villanymalom beindításával, ahol 2001-ig kizárólag malomipari termékek előállításával foglalkoztak.

Azóta hatalmas átalakuláson mentek keresztül, aminek fontos momentuma a 2014-es arculatváltás volt, majd az azt követő években az első Piknikségek megjelenése. Gulyás Szilvia már 2011 óta dolgozik együtt a céggel, de végül 2020-ban vette át a marketing és kommunikációs osztály vezetését. Vele és csapatával beszélgetünk a cég átalakulásáról, egy-egy fotózás menetéről, és a jövőbeli tervekről. Tarts velünk!


Social media tartalmak, Félegyházi pékség - 🌐 https://www.felegyhazipekseg.hu/

Fotók: Péter Simon Photography - 🌐 https://www.facebook.com/petersimonphotography/


A Félegyházi Pékség 100%-ban magyar tulajdonú, családi vállalkozás. Jelenleg több, mint 1200 kollégának biztosítanak munkalehetőséget és megélhetést Kiskunfélegyházán és pékáru mintaboltjaikban, amelyből jelenleg 87 üzemel, így lefedve a Kelet-Közép magyarországi régiót. 


Felmerülhet a kérdés, hogy egy ilyen sikeresen működő pékségnek szüksége van-e erős online jelenlétre? Fizikai üzletként, jelen esetben pékségként nem egyszerű bemutatkozni az online térben és átadni azt, hogy mennyire ropogós a kifli, vagy mennyire jó illata van a kenyérnek. 


Bár 2011 óta rendelkezik Facebook oldallal a pékség, egy idő után azt érezték, hogy szükség lenne egy kis vérfrissítésre a posztokat illetően. Szilvi egy letisztult, a mai modern trendeknek megfelelő arculatot szeretett volna kialakítani a Félegyházi Pékség közösségi felületein, hogy az ottani közönségnek is megmutathassa a kínálatukat, ezzel egy új ügyfélkört megcélozva. Így jött az ötlet, hogy a Nordix Fotóstúdióban készíti el munkatársaival, a közösségi felületekre szánt fotókat az ínycsiklandó pékárukról, szendvicsekről. 



“Szilvi, először is nagyon örülünk, hogy egy ilyen nagy múltra visszatekintő pékség nálunk készítette el a fotóit, másrészt hadd jegyezzük meg, hogy a fotókon szereplő termékek annyira gusztusosak, hogy most azonnal beleharapnánk mindegyikbe! Könnyen kitaláltátok a koncepciót?”- Nordix 


“Őszintén szólva az elején nem találtuk az irányt. Simon Petivel fotózunk már régóta, és  szerettünk volna rusztikusabb, letisztultabb képeket. Eleinte a logóban megtalálható piros vonal volt a jellemző ránk, viszont ezen szerettünk volna lágyítani. Mostanra egész jól belejöttünk, és már megvan előre 3-4 hónapra, hogy milyen terméket, milyen szezonra szeretnénk befotózni.”- Szilvi 


“A fotókon egy-két pékáru, kiegészítő foglal helyet, viszont említetted, hogy hónapokkal előre is be szoktatok fotózni termékeket. Ilyenkor mennyi áruval/kiegészítővel készültök?”- Nordix


“Igen, mindig rendesen fel vagyunk szerelkezve egy-egy fotózás alkalmával. Van egy kész raktárunk termékekkel, konyhai eszközökkel, étkészletekkel és egy hatalmas ládánk, amiben 20-30 féle tányér is elfér. Átgondolt a raktár, tudjuk mit viszünk, mit pakolunk be egy fotózásra. Különösen a termékeknél kell figyelni a minőségre- ilyenkor a termelési osztállyal is egyeztetünk, hogy a legszebb árut készítsék elő nekünk. Mint amatőr ételstylistok ilyenkor feldobjuk a fotózásra szánt termékeket különböző színes kiegészítőkkel.”- Szilvi



“Nagyon izgalmas, hogy a jól megkomponált képek hogyan is készülnek el! Biztos nagy procedúra, hogy valami úgy nézzen ki, ahogy az a pultban is megtalálható, csak még csábítóbb verzióban. A stylingot előre kitaláljátok? Mennyi időt vesz igénybe egy adott termék beállítása?”- Nordix


“Lehetne profibban is csinálni a dolgokat, de igyekszünk lépést tartani és folyamatosan fejlődni. Gyakran inspirálódunk más forrásokból, mint a Pinterest, de előtte egyeztetünk Simon Petivel is arról, hogy hogyan szeretnénk az adott terméket megjeleníteni. Az elején nem volt tapasztalatunk abban, hogy például a tökmagos pogácsához vigyünk tökmagot, vagy olajat kiegészítő gyanánt. Nem volt egyszerű, mivel nem tudtuk, hogy ennyi előkészület kell egy fotózáshoz. Nyilván kell, hogy legyen tapasztalata a fotósnak, viszont a termék megkomponálása tőlünk függ.”- Szilvi 


“Mindannyiunknak egy tanulási folyamat volt, hogy mi áll jól a termékeknek, meg persze  Petinek is jó tapasztalat volt, a food fotózás. Minden egyes fotózás alkalmával közösen rázódunk bele az egész folyamatba, és az ötleteket közös kútfőből valósítjuk meg.” - Adri 



“Hogyan éritek el azt, hogy a fotókon az ételek a legjobb színben tűnjenek fel? Használtok photoshopot?- Nordix


“Nem manipuláljuk a fotókat, azt nem tartanánk hitelesnek. Inkább törekszünk arra, hogy például ha a tölteléket szeretnénk bemutatni, akkor jó ponton legyenek megtörve a termékek. Ugyanazokat a pékárukat, és szendvicseket visszük magunkkal a fotózásra, mint amik a boltban is elérhetők, csak annyi, hogy megkérjük a termelést, hogy a legszebben sikerült árukat tegyék félre nekünk a fotózásra.”- Szilvi 


“Na, és mi a termékek sorsa a fotózás után? Mi szívesen befalnánk őket!”- Nordix


“Az elején mindent megettünk, de most már alig eszünk, hiszen vigyáznunk kell a vonalainkra! Általában az olyan dekorációt szoktuk megenni, mint az aszalt gyümölcsök, a bogyók, és a magvak. A megmaradt termékeket pedig visszahozzuk a központi étkezőkbe, vagy elajándékozzuk. Sosem dobunk ki egy db pogácsát sem a szemétbe.”-Szilvi


“Hány kiló termékkel érkeztek egy-egy fotózásra?” - Nordix


“Általában 10-20 kiló termékkel, amihez még hozzájönnek a kiegészítők. Mindig csurig van a csomagtartó mindenfélével.”- Adri


“Huh, ez nem semmi. Akkor megvan a testmozgás is ilyenkor… és hogy érzitek? Fizikai üzletként mennyire tudtok hatékonyan működni az online térben?” - Nordix


“2011 körül kezdtem el a pékség Facebook oldalával foglalkozni, mert már akkor azt éreztem, hogy erre van igény. Folyamatosan növekedett a követőtábor, aminek nagyon örültem. Kis családi vállalkozásként nagyon jól teljesítünk, és büszke vagyok rá, hogy organikusan csináljuk az egészet. Látszik, hogy a követőink mennyire szeretik a Félegyházi Pékséget, hiszen az új boltnyitásos posztok szoktak a legnagyobb eléréssel rendelkezni. 

Szeretnénk a piacot irányítani, és mi lenni azok, akik előrébb tartanak (akár az online kommunikációban is), így elengedhetetlen az egységes márkamegjelenés. Ez egy presztízs, hogy lássák ott vagyunk, és autentikusak vagyunk.”- Szilvi 


“Vannak közönségkedvenc termékek?”- Nordix


“A Félegyházi kifli, a kakaós csiga, és a pogácsák. Mi a kiflik, a csigák, és a pogácsák országa vagyunk egyértelműen. De szerencsére a tudatosabb fogyasztók is megtalálják nálunk a kedvenceiket. :)”- Szilvi 



“Mekkora bolthálózattal rendelkeztek? Mennyire dinamikusan növekedtek? Az utóbbi években Budapesten is elég sok bolt nyílt…” - Nordix


“A legelső boltunk 2001-ben nyílt Kecskeméten. Az első 10 évben nagyon dinamikusan növekedtünk. Akkor még nem volt kész koncepció, csak a pékség volt a lényeg. 2014-ben volt egy arculatváltásunk, amikor teljesen új megjelenést kaptunk. Az volt az álmunk, hogy legyen egy olyan helyünk, ami pékség, kávézó, és szendvicsező hely is egyben. Korábban nem volt még ilyen itthon. Kecskeméten megalkottuk az első prototipust, és megfogalmazódott a Piknikség gondolata is, ami törzshellyé válhat a helyi közösségek számára. Ez akkoriban egy újító gondolat volt, mások nem csináltak ilyet. Most már 30+ ilyen helyiségünk van, és elértünk oda, hogy ne csak pékségekben gondolkozzunk. Jelenleg 87 mintabolttal rendelkezünk, amelyekkel a teljes kelet-közép magyarországi régiót lefedjük. Fontos számunkra, hogy a Piknikséget, és a Félegyházi Pékség brandet különválasszuk. Minden munkavállalónk a sajátunk, nem franchise rendszerben dolgozunk. Mi ebben hiszünk, ez olykor nehezebbnek tűnhet, de hosszú távon sokkal kifizetődőbb a minőség szempontjából.” Szilvi, és Adri 


“Láttuk, hogy vannak vegán, mentes opciók. Ezekre van kereslet?” - Nordix


“A gluténmentes termékek forgalmazása kicsit nehezebb, mivel külön kell őket gyártani, csomagolni. Laktóz, tej-, és tojásmentes termékeket viszont egyre inkább árulunk. Már odafigyelünk arra is, hogy az árkártyákon is legyenek ilyen jelölések, pontosan azért, hogy meg tudják találni a vásárlók a számukra megfelelő terméket. Mindemellett van egy szuper termékfejlesztési csapatunk, akik tesztelik rajtunk az újdonságokat, többek közt a mentes ételeket is. Ezért veszélyességi pótlék járna, amennyit hízhatsz egy-egy ilyen alkalom után.:)”- Adri 


“Nekünk nagyon tetszik ez az irány, és szuper, hogy ennyire lépést tartotok az aktuális trendekkel. Az interjú zárógondolataként mit üzentek a követőknek?” - Nordix


“Örülünk, ha a fotóink üde színfoltok tudnak lenni a közösségi médiában, és reméljük, hogy átjön, hogy mennyire finomak! Mi nagyon szeretjük a Félegyházi Pékséget és szeretnénk, ha minél többen megismernének bennünket, és a termékeinket!” - Szilvi, és Adri


Ha Te is szeretnéd bemutatni magad vagy a vállalkozásodat, akkor jelentkezz ide kattintva!