Barion Pixel
Kosár

A kosár még üres
Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
HOZZÁJÁRULOK
Bejelentkezés
Ha még nem regisztráltál, add meg az e-mail címed a regisztráció megkezdéséhez.
E-mail cím
Regisztráció
E-mail cím *
Telefonszám
Vezetéknév *
Keresztnév *
Jelszó *
Jelszó megerősítés *
Elfelejtetted, vagy módosítanád a jelszavadat?
Add meg az email címedet, amivel regisztráltál! Küldünk neked a jelszó megváltoztatásához egy linket.
E-mail cím
Új jelszó létrehozása
Jelszó
Jelszó megerősítés
Márkák a Nordixban - Falusi Kosár
Márkák a Nordixban sorozatunk következő tagja Csorba Noémi, aki korábban az MNB kommunikációs szakértőjeként dolgozott, de idővel úgy érezte, hogy nem állhat itt meg az élet, így új kihívások elé nézett. Létrehozta “Falusi Kosár” nevű vállalkozását, amely Csongrád-Bokros és térségének kistermelőit és őstermelőit fogja össze egy nagy virtuális piactéren. Ismerd meg most az ő történetét!

Webshop: https://www.falusikosar.hu/


Az online ételrendelés a virágkorát éli, és ez nincs másképp a bevásárlással sem. Ma már bármit házhoz rendelhetsz, ezzel megkönnyítve a mindennapjaidat. Viszont nem mindegy, hogy az alapanyagokat honnan szerzed be, és mennyire friss az az áru, amit otthonodba rendelsz.


Ezt felismerve hozta létre Noémi, a Falusi Kosár webshopot még 2020-ban a covid kellős közepén. Azóta rengeteg izgalmas dolog történt, és a webáruház mára a lakossági felhasználók mellett, a legnevesebb éttermeket is kiszolgálja friss, termelői alapanyagaival. 


A frisseség, és a prémium minőség érződik a fotókon is, amelyekkel egy-egy történetet is elmesél vásárlóinak. A rusztikus, és egyben letisztult vonal kedvelője, így webshopon megjelenő fotókat a Nordix stúdiójában készítette. 


A következőkben vele beszélgetünk a márka létrejöttéről, a vállalkozói lét izgalmairól, valamint nehézségeiről!



Noémi, köszönjük, hogy elfogadtad a felkérésünket. Mesélnél egy kicsit arról, hogy honnan is jött a “Falusi kosár” ötlete?- Nordix


“Korábban elképzelni sem tudtam volna, hogy belecsöppenek ebbe a világba. Az MNB kommunikációs szakértője voltam 6 évig, aztán megszületett a kisfiam, és elkezdtem home officeozni. Egy idő után azt éreztem, hogy a kiégés küszöbén állok. Elfogytak azok a projektek, ahol értékteremtés is folyik, így egyre kevésbé találtam a helyemet a bankban. Aztán rájöttem, hogy csinálhatnék valamit önállóan is, amivel értéket teremthetek.


Csongrád- Bokroson van egy kis családi gazdaságunk, tele krumplival, karalábéval, paprikával… a covid ideje alatt a tanyán töltöttem minden időmet. A 17. kerületben lakunk a város közepén egy társasházban, és a lakóközösségnek van egy zárt Facebook csoportja, ahol megy a csere-bere. Mindenki megosztja ott a portékáját. Elkezdtem oda felrakni azokat a zöldségeket, gyümölcsöket, és termelői árukat, amiket a gazdaságból hoztam. Észrevettem, hogy a szomszédok vevők rá. Például ott volt az újkrumpli, ami a szezonban szuper friss és mindenki szeretne belőle. Aztán sorra jöttek a rendelések: “Még szeretnék karalábét, káposztát, paradicsomot, mézet…”


A kezdeti időszakban, 3 évvel ezelőtt körülbelül 6 termékkel indult el a webshopunk most pedig már 300 terméknél tartunk. A vállalkozás indulásakor még tettem egy kanyart az MNB-be, de a testem jelzett, így hát megírtam a második felmondásomat is és végleg elhagytam a bankot. 


Nyilván nem mondom azt, hogy könnyű volt a 3 év, de újból belevágnék, ha tehetném. (A leendő férjemet is a vállalkozásomnak köszönhetem, ugyanis BIO kertészete van.)


“Mennyire tudatosak a vásárlóitok? Értik, hogy ez egy termelői webshop?


A lakossági vásárlókra jellemző az elkényelmesedés. Ma már természetes, hogy mindent azonnal szeretnénk, minden termék legyen elérhető, és 3 órán belül legyen kiszállítva, de ez egy termelői árukat kínáló webshop esetén nem működik. Például ott a málna, ami nehezített pálya, nem mindig elérhető a termék palettában, vagy pedig nem mindig olyan minőség, amit odaadnék az ügyfeleimnek, hiszen senki sem szeretné, ha fél óra múlva kifolyna a csomagolásból az adott termék. Ezért sokszor nem elérhető a kínálatban, amit nem minden vevő ért, hogy miért. Vannak nehezítő körülmények, hiszen minden zöldség kínálata limitált, és a választék nagymértékben függ a szezonalitástól. Ez a fogalom pedig szokatlan manapság, ha bármit, bármikor meg tudsz vásárolni.” - Noémi



“Szerinted ez edukációs kérdés, vagy annyiról van szó, hogy mindenki szupermarketbe jár vásárolni és megszokták a kényelmet? Most szembesülnek ezzel az emberek?”- Nordix 


“Nálunk, amikor eper szezon van, az tényleg magyar, és garantáljuk a frissességet. Ha hétfőn bekerül hozzánk az áru, az kedden kikerül az oldalra és szállítjuk is ki.


Fontosnak tartom, hogy edukáljuk az embereket, és elmagyarázzuk, hogy mire figyeljenek oda. Hogyan ismerhetik meg az álőstermelőt? Milyen az igazi húsvéti sonka? 


Aki tudatosabb, az lemond az adott termékről, ha annak épp nincs szezonja, de ez azért még nem általános, elkényelmesedett a mostani társadalom, ezt el kell fogadni. Ugyan nem könnyíti meg a dolgunkat, de pont ez adja a szépségét. Most például mindenki boldog azért, hogy minden zöldség, gyümölcs mennyire szép és friss, hiszen közeledik a tavasz.” - Noémi 


“Ez az irány nagyon előremutató, még a termelői közösségen belül is. Szoktatok edukációs kampányokat csinálni?”- Nordix


“Igazából minden zsigerből jön. Petivel, a társammal csináljuk. Ő diverz BIO kertészetet csinál. Mindemellett különböző kertészeti oldalakat, és séfeket is követünk, hogy megismerkedjünk az aktuális gasztronóimai trendekkel. Most például nagyon megy a vízi spenót, ami nem is nagyon található meg máshol, csak a mi kínálatunkban. 


Mostanra a Falusi kosár, a Bálint kerttel is együttműködik, és az a legfontosabb küldetésünk, hogy megismertessük ezeket az értékeket az emberekkel. 


Most már mindennel foglalkozom, így ez eléggé túlnőtt rajtam. Nem egyszerű a vállalkozói lét.”- Noémi



“Abszolút átérezzük a helyzetedet, szokszor érezzük mi is, hogy kevesen vagyunk, és elkélne a segítség. :)”- Nordix  


“Mondok erre egy jó példát: tavaly jött egy cég, aki 830 db sonka csomagot rendelt tőlünk. Termelői kínálatból ezt a mennyiséget beszerezni nem egyszerű. Kihívás volt, de teljesítettük a küldetést.


Vállalkozóként gyakran újra kell tervezni, mindig jönnek új, nem várt kihívások, de ha ezeket sikerül megugrani, az olyan sikerélmény, hogy nem igaz. Alkalmazottként ezt nem így éled meg. Örülök, hogy most már erre is van emberünk, ha sonka kellene… :) “- Noémi


“Egyébként a kezdeti időszakhoz képest hány gazdasággal dolgoztok most, mekkora bővülés? Hogyan választotok?”- Nordix 


“Peti nagyon jó “szűrő központ”. Emellett a BIO kertészetnek is van egy szakembere, Ili, aki megbízható gazdaságokat mutat be. Persze szájhagyomány útján is terjed. Mi is megnézünk egy tesztidőszakot, és kipróbáljuk az adott termelő termékét, termékeit. 


Ott van például Huszár Krisztián, a “Vietnámigulyás” alapítója. Sokan azt mondják, hogy iszonyat kendőzetlen, de ott nincs kecmec. Ami nem jó, azt ő megmondja. Vele pont ezért szeretek együtt dolgozni. Ezeknek a “szűrőknek” az eredménye, hogy tartani tudjuk a kíváló minőséget.


Hány termelővel dolgozunk együtt? Legalább 50 db szakemberrel… Próbáld meg fejben tartani, hogy kinek meddig tart az ültetése!’’- Noémi 


“Ezt már kellene vezetni egy táblázatban, nem?”- Nordix 


“Őszintén szólva, ezeket egyelőre fejben vagy a telefonomba próbálom összeszedni. De vannak már félkész excel tábláim. :)”- Noémi 


“Hogyan tudtok mindemellett kiszállítani, és csomagolni is?”- Nordix 


“Petivel tudtam megoldani. Én a budai, ő pedig a pesti régiót viszi. Most már a kertben is rengeteg a dolog, és minden teljesen kézi vezérlés. Van egy futárszolgálat, akikkel együtt dolgozunk. Olyan nincs, hogy minden tökéletes legyen. Éttermek között is van olyan, hogy egyéni kérés érkezik be hozzánk. Ilyenkor megpróbálunk megállapodni. Az árubeszerzés, és a logisztika része a legnehezebb. Az egyiknek az a fajta cukkini a jó, a másiknak más méret kell. Minden séfnek más az igénye. 


Az biztos, hogy jó lenne egy kis segítség. Szükségem lenne egy alkalmazottra, aki ki tud szállítani, és szívvel-lélekkel tudná ezt csinálni, hogy a következő lépcsőfokra lépjünk. Úgy érzem, ez most a legnagyobb kihívásunk. 1 hónap múlva szerintem már el fogom veszíteni az irányítást, így húzni kell egy limitet, hogy kit szolgáljak ki.”- Noémi 


“Sok sikert kívánunk ehhez a projekthez! Biztos, hogy hamarosan megtalálod a megfelelő jelöltet.”- Nordix


“Köszönöm szépen. Sajnos az emberi erőforrás része a legnehezebb -akár termelői szinten is-, hogy megértse milyen a klasszikus konyhás minőség és az exkluzívabb bisztró közötti különbség ízben, minőségben, eltarthatóságában. Sokan azt mondják, hogy válogatós vagyok, dehát ez egy ilyen szakma. Fontosak az ügyfeleim.”- Noémi 



“Nagyságrendileg hogyan képzeljük el a lakossági, és éttermes arányt, ha az ügyfelekről van szó?”- Nordix 


“Nálunk az elmúlt időszakban a lakossági rendelések száma visszaesett. Brutál nehéz évünk volt, a tavalyi aszályos év mellett májustól visszesés is tapasztalható volt a lakossági értékesítés terén, amit az emelkedő infláció tetézett. Most a forgalmunk közel 50%-át az éttermek adják. Azt is tapasztaltuk, hogy a lakossági vásárlók körében is van egy átrendeződés, most a kevesebb vásárló arányaiban majdnem annyit hoz, mintha háromszor annyi ügyfelünk lenne. Rátaláltunk arra a célcsoportra, akinek fontos a minőség, érti a szolgáltatásunkat és szívesen vásárol tőlünk rendszeresen. Nálunk pedig minden elérhető,- a friss húsokon keresztül, egészen a szezonális termékekig. Rugalmasnak kell lenni a változásokat illetően.”- Noémi 


“Mesélsz nekünk arról is, hogy hogyan zajlik nálatok a fotózás, és a kampány anyagok előkészítése? Nagyon ízlésesek a fotók a webshopon, és a közösségi platformokon is. Mi a fő szempont? Hogyan készültök a fotózásra?”- Nordix 


“Fontosnak tartom, hogy a Falusi Kosár brandje jól kapcsolható legyen a termelői közösséghez, törekedtem arra, hogy beleszőjem a nagymamám történetét, hogy ő, hogyan csinálta anno. Mindenki szeretne kötődni egy olyan világhoz, ami picit másabb, ami benned is jó emlékeket ébreszt. Tudod… amikor a nagymamánál etted a tanya oldalában a háztáji finomságokat (ezt jelképezik a fotók, a helyszín, és a rusztikus fal is). A rusztikus érzés megteremtésében a Nordix dizájnja pedig megfelelő volt. 


Azt látom, hogy a fiatalok is egyre nyitottabbak a régi felé, egyre tudatosabbak. Én nem szerettem volna a sokadik webshop lenni. Ez rengeteg munka, idő, és pénz, de mindenkit lenyűgöz a végeredmény. Ezt olyan kommunikációs szakemberek is elismerik, akikről nem is tudtam, hogy tudnak rólunk. Tök jó visszajelzések jönnek. Igazából innen indult ez az egész.”- Noémi 



“Ha jól sejtem, organikusan saját erőből jutottatok el oda, ahova… de bekerültetek a Cápák közöttbe is. Mesélnél erről?”- Nordix


“Elképesztő, hogy mekkora ereje van a TV-nek, és sokaknak onnan nagyon megmaradt a Falusi kosár. Sok vásárlónk is van onnan. De a végén én nem kötöttem üzletet senkivel sem. Ott nyilván mindenkinek az az érdeke, hogy ez profitábilis és gyorsan növekedő vállalkozás legyen. De én nem fogok befőzős padlizsánt exportálni Dubai-ba. Nekem fontos, hogy ennek a vállalkozásnak legyen egy CSR oldala, környezettudatossági oldala, és jelen legyek a működésben. Engem sohasem a nagy vagyon hajszolt, hanem az, hogy a fiam büszke legyen rám, hogy mit építettem fel. Engem sokkal inkább motivál ez.”- Noémi 


“Valahogy a márkának is elvenné az élét, ha tömeggyártás lenne. Akkor jól értesültem, hogy nem lett együttműködés velük.”- Nordix 


“Én szerettem volna független maradni. Ha igent mondok, akkor nem egy, hanem két főnököm lett volna. Nyilván nem mondom, hogy nem jönne jól az anyagi segítség, vagy a mentorálás. De így még inkább magaménak érzem a saját eredményeimet. Tavaly azt éreztem, hogy nem bírom tovább, és hogy nem tudom végig csinálni ezt az egészet. Egy éven belül kétszer ugrottam bele a semmibe, de megérte. Megoldódott minden, csak kitartónak kell lenni.” - Noémi


“Azt gondolom, hogy aki ezt az időszakot átvészeli, az már csak nyertes lehet…”- Nordix 


“Mindig vannak hullámvölgyek. Erről is kell beszélni, hogy más is erőt merítsen belőle. Mindenki életében lesznek nehézségek, csak tudatosan kell kezelni. A tavalyi év keményen embert próbáló volt. Most itt vagyunk, fejlődünk. Nincs más hátra, csak előre!”- Noémi 


“Végszóként, mit üzennél a közösségnek?”- Nordix 


“A legfontosabb üzenetem: ha Te akarod, akkor állj bele, és csináld! Emlékszem, hogy amikor felmondtam, rá másfél órára elmúlt minden testi panaszom. Nem éri meg várni, nincs mire várni. Nincs olyan, hogy tökéletes időpont. Ez a saját magunk megnyugtatása, hogy hitegetjük magunkat. Lépni kell, ha megvan a gondolat és beletenni apait-anyait!”- Noémi