Barion Pixel
Kosár

A kosár még üres
Weboldalunkon „cookie”-kat (továbbiakban „süti”) alkalmazunk. Ezek olyan fájlok, melyek információt tárolnak webes böngészőjében. Ehhez az Ön hozzájárulása szükséges.
HOZZÁJÁRULOK
Bejelentkezés
Ha még nem regisztráltál, add meg az e-mail címed a regisztráció megkezdéséhez.
E-mail cím
Regisztráció
E-mail cím *
Telefonszám
Vezetéknév *
Keresztnév *
Jelszó *
Jelszó megerősítés *
Elfelejtetted, vagy módosítanád a jelszavadat?
Add meg az email címedet, amivel regisztráltál! Küldünk neked a jelszó megváltoztatásához egy linket.
E-mail cím
Új jelszó létrehozása
Jelszó
Jelszó megerősítés
Márkák a Nordixban - Cseppke
Bemutatkozó sorozatunk következő tagja Laár Györgyi a Cseppke egyik tulajdonosa, aki korábban a L’art pour l’art Társulat jelmeztervezőjeként dolgozott, valamint mesekönyveket illusztrált. A vállalkozást barátnőjével, Giret Fruzsival indította útjára több mint 9 évvel ezelőtt, aki kommunikációs szakemberként dolgozott egy reklámügynökségnél, így minden adott volt az induláshoz. Közösen megalkották a Cseppke baba - és gyermekruha márkát, amelyet mára a világ több pontján is számon tartanak. Most az ő sikertörténetükről olvashatsz. Tarts velünk Te is!

Márka: www.cseppke.hu

Fotók: Tas Boglárka


Vidám, színes, puha, és megvédi a baba ruháját- a nyálkendő az egyik legpraktikusabb baba kiegészítő, ami nem mellesleg csökkenti a mosások mennyiségét is. Kétség sem fér hozzá, hogy rendkívül hasznosak egy anyuka eszköztárában. Viszont pár évvel ezelőtt még nem voltak annyira elterjedtek itthon a szép, és minőségi nyálkendők. 


Fruzsi, -a Cseppke társtulajdonosa- kisgyermekes anyuka lett, és rájött, hogy a szép, minőségi anyagból készült nyálkendők itthon hiánycikknek számítanak, így mindig Angliából szerezte be a különlegesebb darabokat. Úgy gondolta, hogy ez egy olyan termék lehetne itthon, amely sok anyuka érdeklődését felkeltené. Ekkor megkereste Györgyit, akivel tovább vitték a nyálkendő vonalat, és közösen megalkottak egy olyan babaruha márkát, ahol többek között olyan egyedi termékeket forgalmaznak, mint a tipegőhálózsákok. 

A letisztultságra törekednek termékeiknél, így webshop termékfotózásokra évek óta járnak a Nordix Fótostódióba. 



“Györgyi, gyönyörű, és igazán különleges darabokat árultok a webshopban. Mesélnél arról egy kicsit, hogy lett a nyálkendő ötletéből, egy ilyen volumenű projekt?”- Nordix


“Köszönjük szépen! Több mint 9 éve kezdtük a működésünket. A vállalkozásunk ötlete úgy indult, hogy a barátnőm, Giret Fruzsi kisgyermekes anyuka lett. Mint minden anyukánál nála is elérkezett az a pont, hogy hiányt érzett egy babás termékkel kapcsolatban. Fruzsinak ez a nyálkendő volt. Akkoriban Angliából rendelte ezeket a darabokat. Megkeresett engem, hogy társuljunk, és alkossuk meg a saját babaruha márkánkat. Én akkoriban a L’art pour l’art Társulat jelmeztervezője voltam, és mesekönyveket illusztráltam. Megkért, hogy küldjek át neki rajzokat, és kezdjük el a közös munkát. Emlékszem, hogy nagyon elfoglalt voltam, így Fruzsi fél évet várt rám. Amikor elkezdtük a közös ötletelést, rájöttünk, hogy ha ebből profitálni szeretnénk, akkor borzasztó mennyiségű nyálkendőt kellene eladnunk. Aztán jött a tipegőhálózsák ötlete, ami annó a magyar piacon még nem volt fellelhető.” - Györgyi


“Ez izgalmasan hangzik! Mesélnél részletesebben erről a hálózsákról?”- Nordix


“Van egy innováció a zsákunkon, amit úgy hívunk, hogy kamásli. Ez egy bezárható zokni rész. Eltértünk a klasszikus hálózsák formától, mivel itt a gyermek teljesen szabadon mozoghat. Ennek a végén azonban nem csak egy lyuk van, hanem egy olyan végződés, ami visszahajtható, nem kell külön zokni rá, amit a gyerekek könnyedén levehetnek magukról. Ennek köszönhetően az anyukák elkezdtek végre aludni éjszaka.:))


Az indulást követő években volt egy nagy robbanás, amikor az ötszörösét eladtuk a korábbi mennyiségnek. Körülbelül 7 éve történt. Azóta piacvezetői vagyunk ennek a kategóriának. Szerepeltünk a Cápák között-ben is, ahol 2020-ban Tomán Szabina lett a befektetőnk. Emellett pedig elnyertük a Telekom és a K&H Bank különdíját. 


Csináltunk a termékhez a saját szórakoztatásunkra egy ingyenesen letölthető appot, ami altató zajokat, és meséket tartalmaz. Minden figuránkhoz írtunk egy mesét, és felmondattuk színészekkel. Van egy AR része is az appnak, így meg is mozdulnak a figurák a hálózsákon. Azóta született egy mesekönyv, amiben az összes megmozduló szereplő megtalálható.”-Györgyi 


“Gratulálunk az elért sikerekhez! Egyértelmű, hogy a termékek jóval túlmutatnak a hagyományos babaruhákon. Mesélnél nekünk a gyártásról is egy kicsit?” - Nordix


“Annó divattervezőként indultam, innen van az anyagokkal, a szabás-varrással kapcsolatos tapasztalatom és egy bizonyos kapcsolati kör is körülöttem mint pld szabászat, varroda. Ma már más volumenekkel dolgozunk. A rajzokat, a tervezési folyamatot, továbbra is én csinálom. Fruzsi barátnőm és üzlettársam pedig kommunikációs szakember, aki korábban reklámügynökségnél dolgozott, így adott volt az induláshoz minden. Azóta eltelt jó pár év, és már van külön gyártást irányító munkatársunk, ügyfélszolgálatos kollégánk, raktárosunk, marketingesünk, aki a fotóinkat is csinálja.  Györgyi


“Hogyan győztétek erőforrásokkal ezt a gyors növekedést?”- Nordix 


“Korábban előrendelésre gyártottunk. Amikor a kereslet hirtelen megnőtt, ez bizony problémát okozott. Fruzsi erre azt találta ki, hogy hozzunk létre egy úgynevezett “türelem bónuszt”. Ahány nappal túllépünk a határidőn, annál nagyobb % kedvezményt adunk. Tehát, aki 20 napot várt az nagyon jól járt, hiszen 20% kedvezményt kapott- ezzel áthidaltuk ezt a kényes időszakot. :) ”- Györgyi


“A gyártás ma már nagyobb tétel igaz?”- Nordix 


“Igen. Ma már 3 varrodával dolgozunk, az egyik többek között a Nanushka, és a Dolce Gabbana ruháit is varrja. Fontos számunkra a prémium minőség.


A másik előrelépés az idei évben, hogy márciusban visszavásároltuk az üzletrészünket Szabinától. Amikor a Cápákban szerepeltünk, akkor 30%-ot növekedtünk. Idén nem volt könnyű szintet lépni, de sikerült eladásokban megelőzni a tavalyi évünket. Bízunk benne, hogy ezt a tendenciát tudjuk tartani. A befektetőnk segítségével két külföldi viszonteladói hálózattal is elindultunk. A szlovák partnerünk például nagyon bíztató eredményeket mutat.” - Györgyi


“A Cápák kapcsán… a növekedés és a terjeszkedés cél volt? Nem volt rajtatok nagy nyomás?”- Nordix 


“Már tulajdonképpen a Cápák alatt is működött egy angol nyelvű webshopunk, ahonnan elsősorban külföldön élő magyar anyukák rendeltek, de szerettük volna szélesebb körben is ismertté tenni a márkát. Viszont ehhez az kell, hogy legyen egy képviselőnk az adott országban, aki helyben irányítja a webshopot, és beszéli a nyelvet. A világ minden tájáról kaptunk együttműködési javaslatokat.


A befektetői kapcsolat nagyon felgyorsította az eseményeket. Teljesen megújítottuk a webshopunkat a K&H különdíjból. Nyitottunk egy offline boltot is, viszont ezt sajnos egy év után be kellett zárnunk. A vevőink és persze mi  is nagyon szerettük, csak az elszálló rezsiárak elkaszáltak bennünket. 


Más magyar kézműves márkákat is oda gyűjtöttünk, volt szoptatós-pelenkázós sarok, babás foglalkozások. Nagyon jó kis hely volt, egy igazi közösségi tér. Nem biztos, hogy egy kedvezőbb gazdasági környezetben nem kezdjük újra.”- Györgyi 


“Ha ilyen tempóban haladtok előre, akkor simán elképzelhető, hogy újranyissatok. Ehhez sok szerencsét kívánunk! Most térjünk rá a fotózások menetére. Látjuk, hogy a saját termékek befotózásához gyakran stúdióba vonultok… felmerült bennünk a kérdés, hogy hogy néz ki egy ilyen fotózás a gyerkőcökkel? Mekkora csapattal dolgoztok egy-egy fotózás alkalmával?”- Nordix


“Mi nagyon szeretjük a stúdiótokat, gyakran járunk vissza, a forgatásokat is ott szoktuk lebonyolítani. Havi 1- 2 alkalommal fotózunk, jellemzően lifestyle képeket. Ezt az irányt szeretjük jobban, ehhez használjuk a stúdiót. Szerencsére visszatérő modelljeink vannak :) Meg persze új modellek is születnek folyamatosan. Csinálják a dolgukat keményen!”- Györgyi  



“Túl vagyunk a karácsonyi szezon a stúdiónkban, és hát látunk a családi fotózások során könnyed fotózásokat, meg vannak olyanok is, amikor a gyerekek teljesen kikészülnek. De akkor nálatok gördülékenyen megy a folyamat.”- Nordix


“Tas Bogi a fotósunk, nagyon jól bánik a gyerekekkel, (meg kicsit le is vannak fizetve a gyerekek...bee van nekik lengetve egy-egy játék jutalom gyanánt.) Néha van olyan, amikor nem annyira együttműködő a gyerkőc, de hát az is az élet része, amikor duzzog vagy ordít...szeretem azokat a képeket is...”- Györgyi 


“Záró gondolatként mit üzennél a közösségnek vállalkozóként? Mire érdemes odafigyelni másoknak is?”- Nordix


“Meg kell őrizni az ember rugalmasságát, nyitottságát. Nem szabad belekényelmesedni a rutinba, és elzárkózni olyan területektől, mint pld. a pénzügy. Mi is rettegtünk az elején az excel táblától, és a számoktól, de most már tudjuk mi mit jelent.  Kénytelenek voltunk beletanulni. Egy vállalkozónak muszáj ezekkel tisztában lenni. Csak úgy lehet valamit számon kérni, ha te is értesz hozzá, nem lehet outsiderként részt venni a vállalkozásodban. Én nagyon szeretem ezt csinálni, de a munkám 70%- a kötelesség és csak 30% a kreatív munka.